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Real-time SLow-motion

Real-time and Slow-motion are incompatible. This is the essential incompatibility on the difference between “play” and “playback”. This research enables us to experience the coexistence of real-time and slow-motion, by focusing on the temporal characteristics and integration capabilities of human cognition. Specifically, in a video see-through system with a camera and HMD, the temporal editing based on certain procedures within the width of the subjective present is added between the camera and the display. This project reconsiders the temporal relationship between recording/playback and perception and suggests a new area of “temporal editing to humans.”

リアルタイムとスローモションは共存しない。これは記録と再生の関係に基づく本質的な共存不可能性である。このプロジェクトは、リアルタイムとスローモーションが共存する体験を、人の認知の時間特性と統合能力に着目することで実現することを試みる。具体的には、カメラとHMDを用いたビデオシースルーシステムにおいて、カメラとディスプレイの間に主観的現在の幅に収まる一定の手続きに基づく時間的編集を加え続ける。このプロジェクトは記録/再生と知覚の間における時間的関係を再検討している。

VIDEO

EXHIBITION RECORD

2024 Augmented Humans 2024, Melbourne, Australia

Support: Hiroto Saito, Msahiko Inami

Documents

Muramoto, G, Saito H, Wakisaka S, Inami M(2024). Real-time Slow-motion : A Framework for Slow-motion Without Deviating from Real-Time. In Augmented Humans Conference.

Muramoto, G, Saito H, Wakisaka S, Kasahara S, Inami M(2020), The Interface that Enables to Coexist Real-Time and Slow-Motion, The Virtual Reality Society of Japan (VRSJ)

Credit

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